السبت، 12 فبراير 2022

(شايف في عينيك) // بقلم الشاعر المبدع : محمد غبن

 (شايف في عينيك)

بقلمي الشاعر/محمد غبن
شاعر عاميه بلغة محكيه
11/2/2022
شايف في عينيك عدم الرضا وإننا معندناش حبايب
وإن اللي كان بينا صبح معدوم الأهل والقرايب
مش برضوا كنت أهلي ولا أنا في الحب مليش نايب
من غير ماتقوليها صرحت بيها عينيك
و بقيت في نظرك ماضي معلش ياحبيبي راحت عليك
طيب ليه كل دا وأنا اللي عشت ليك مخلص مش أناني
كنت بقسم الضحكه من جوايا لجل يوصلك منها حناني
كنت شايفك بعينيا أميرة حبي عشقي وعنواني
اللي بتسند عليه يوم ماالدنيا في لحظه تكون معكساني
مش هطلب منك شئ غير بس تحكمي ضميرك وانا متأكد إنك راجعه من تاني
وقتها مش هزعلك لالا صدقيني بالعكس هآخدك في أحضاني ويعود الحب واللقا بينا
وترجع معاه كل الأماني
قد تكون صورة لـ ‏شخص واحد‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

أجراس النذالة// بقلم الشاعر : علي أحمد أبورفيع

 أجراس النذالة قل وما آمنت يا أبا رفيع كرامة أردت ولم تجبك (إيماك) أمن الكرامةِ أن تُقبَّلَ أرجل عند (التوب) وينتفى الإحساسُ؟؟ كم منهم بالان...